• If you're of age and a U.S. citizen, remember to vote by November 3. Whether you're casting your ballot by mail, drop-off, or in-person, visit Vote.org to find information specific to your state and county of residence.

Request for SpongeBob Character Shipping fanart

Mikurotoro92

Balloon Traveler
Joined
Nov 5, 2017
Messages
699
Location
A small town in California...
I posted in my thread "The Many Outfits of SpongeBob SquarePants" about potential shipping in the show and I thought it would be cool to see fanart for the following characters:

SpongeBob & Pearl ("Spearl")

Mr. Krabs & Sandy ("Kandy")

Patrick & Sandy ("Pandy")

Squidward & Sandy ("Squandy" or "Sandward")


Nothing is off limits BTW

Meaning if you want to draw something like SpongeBob & Mrs. Puff you can!

I'd do it myself but IDK how to draw the characters besides SpongeBob
 

IWumboYouWumbo

Imitation Krab
Joined
Oct 28, 2017
Messages
25
I don't agree with character shipping, but if you're really going to continue with this, please consider the age gap between Mr. Krabs and Sandy...
 
Last edited:

Grass-Skirt-Chase

Call me Këlp0
Joined
May 11, 2018
Messages
377
Location
124 Conch Street
I felt a little embarrased making this thread cause normally I don't care about shipping

But SpongeBob perhaps more than ANY other cartoon has so much potential when it comes to this subject!
I agree, my friend. I’m working on potentially drawing some art for the ships you suggested, like Krabs x Sandy and SpongeBob x Pearl.

Don’t be embarrassed! Shipping is awesome. :yousure:
 

Grass-Skirt-Chase

Call me Këlp0
Joined
May 11, 2018
Messages
377
Location
124 Conch Street
Krabs x Sandy = (the cutest ship name ever) Kandy

I will post this image to my DeviantArt account “Lancy-Loud” very soon. I created this image, and you can clearly see my signature on the art. I will definitely add some more detail to the picture later, like shadowing and blush.

0417CC52-B08D-41D6-8C3F-1976B5ABF5A7.jpeg

I drew the characters in a more animal-like design because for one, I can’t draw Sandy very well, and two, I think it makes the couple look a whole lot more cuddly and comfortable. Just look at the way Mr. Krabs is petting her. Eeeee! 😍

I’ve never really shipped this before. Sandy is not my favorite character, and when I ship Krabs, it’s usually with Plankton or Mrs. Puff. I disregarded my taste is ships and dove right into this whole “Kandy” idea, and you know what? I think I like it. Mr. Krabs and Sandy both have thick accents, both play into their stereotypes, and they’re also both very strong. I think it’s cute! ❤

Also, Mr. Krabs can chill on land longer than, let’s say, a fish. Most crabs can survive on land for a while as long as their gills stay wet, and with all Sandy’s gizmos and whatnot, I think Mr. Krabs could chill on land even longer!

~Thanks for the idea, @Mikurotoro92 !!!
 

Attachments

Last edited:

Grass-Skirt-Chase

Call me Këlp0
Joined
May 11, 2018
Messages
377
Location
124 Conch Street
That is hot

I will admit there is something about Kandy I like

Good picture!

I am going to try to draw the other shippings (SpongeBob & Mrs. Puff, Patrick & Sandy, Squidward & Sandy, etc) because I'm kinda bored
Awesome! I can’t wait to see your drawings. I think I’m gonna draw some Plandy next. ☺
 

iedasb

Crazy Artist
Joined
Feb 18, 2015
Messages
1,249
Location
SpongeBob's bed
Man I have some weird ships I would like to post, but the pics are not really kid friendly lol
But here I go with some ships:
SpongeBob x Stanley S. SquarePants (yup, alabama all over lol) I guess this one is ok to show lol
SpongeBob x Princess Mindy A pic, wasn't supposed to be a ship pic, but it can be, also an old one
SpongeBob Abrasive Side x Stanley S. SquarePants
SpongeBob x Mr. Krabs A pic of this ship on the spoiler down!

There's also lots of others I've seen:
SpongeBob x Plankton
SpongeBob x Squilliam
Patrick x Mr. Krabs
Mr. Krabs x Plankton
Mr. Krabs x Larry the Lobster

Some I just think about rn, or I saw, idk:
Princess Mindy x Larry the Lobster
Squidabeth x Squidward
Larry the Lobster x SpongeBob
Patrick x Larry the Lobster
Patrick x Ms. Puff
Pearl x Patrick
Ms. Puff x Karen
Sandy x Karen
Ms. Puff x Sandy
Plankton x Squilliam
Squidward x Ms. Puff
Squidward x Patrick
Patrick x Squilliam
Patrick x Plankton
SpongeBob x Girly TeenGirl (The slumber party)
Sandy x Octavius Rex (The Chaperone) Old art I made

Choose one of those, or create a new one, I might do an sketch if I find it interesting!

But anyway, my favorite ever ship will always be Spandy!
 

Mikurotoro92

Balloon Traveler
Joined
Nov 5, 2017
Messages
699
Location
A small town in California...
Post the pics on DeviantART or something

As for the ships themselves, SpongeBob & Princess Mindy sounds interesting

My ships I posted in my initial post are as follows:

-SpongeBob & Pearl
("Spearl")

-SpongeBob & Sandy
("Spandy")

SpongeBob & Mrs. Puff
("Spuff")

-Patrick & Sandy
("Pandy")

-Mr. Krabs & Sandy
("Kandy")

and
-Squidward & Sandy
("Squandy" or "Sandward")
 
Last edited:

Mikurotoro92

Balloon Traveler
Joined
Nov 5, 2017
Messages
699
Location
A small town in California...
Really?

I thought people HATED the idea of Squidward and Sandy

I myself am neutral to them but Sponge out of Water proved they could work

And yeah I only ship male & female because gay stuff does not work for a kids' show IMHO

I'll post 2019-10-15-043734.jpg
 
Last edited:

iedasb

Crazy Artist
Joined
Feb 18, 2015
Messages
1,249
Location
SpongeBob's bed
Some people love it. I know a guy on furaffinity that draws a LOT of Squandy.

Using that logic, hetero couples wouldn't work too... That's kinda prejudiced... Kids needs to understand that love between the same sex is real and happen... But ok let's not turn this into some kind of argument.

Your drawing looks nice!
 

Mikurotoro92

Balloon Traveler
Joined
Nov 5, 2017
Messages
699
Location
A small town in California...
I really have no issue with them

There's MUCH worse pairings in cartoons (and even SpongeBob itself!) than Sandy & Squidward

"Squandy" has been hinted at as far back as "Squidtastic Voyage" from Season 4

IDK who to draw next

Do you have any suggestions?
 

iedasb

Crazy Artist
Joined
Feb 18, 2015
Messages
1,249
Location
SpongeBob's bed
Oh ok then.

I really never saw hints of Squandy lol

Draw SpongeBob x Mindy, since you said it's interesting :)
 
Top